طراحی اپلیکیشن و سایت ویستا

طراحی اپلیکیشن | طراحی سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی کسب و کار شما

طراحی اپلیکیشن و سایت ویستا

طراحی اپلیکیشن | طراحی سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی کسب و کار شما

چطور اعتماد مشتریان اپلیکیشن فروشگاهی را جلب کنیم؟ ( 5 استراتژی قطعی و کاربردی )




از زمان ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و ios برای اولین بار، میشد پیش بینی کرد که امکانات فراگیر و پرمخاطب این پلتفرم ها تا چه میزان توسعه خواهند یافت! امروزه به راحتی می توانیم چندین و چند فروشگاه اینترنتی ( اپلیکیشن یا وب سایت ) نام ببریم که ده ها هزار مشتری ثابت دارند و بسیار بیشتر از عمده کسب و کارها و مشاغل سنتی شناخته شده اند. در مسیر این توسعه و پیشرفت چشمگیر، آن هم در مدت زمان نسبتا کوتاه، بزرگ ترین چالش پلتفرم ها و البته اپلیکیشن های فروشگاهی جلب اعتماد مشتریان بالقوه و علاقمند بوده است. بسیار مهم است که مخاطبان شما مطمئن شوند در مقابل هزینه ای که صرف میکنند، کالاها و خدمات خوبی با کیفیت ارائه و انتقال بالا دریافت خواهند کرد. 


در این مقاله قرار است به بررسی 7 استراتژی قطعی بپردازیم که اجرای هریک از آنها میتواند به میزان جالب توجهی در جلب اعتماد مشتریان اپلیکیشن فروشگاهی و به تبع آن، افزایش فروش در پلتفرم منجر شود. راهکارهایی که مورد بررسی قرار خواهیم داد عبارتند از : 


  • شفافیت در ارائه محصولات فروشگاه ( تصاویر، مشخصات، توضیحات و… )

  • انعکاس بازخوردهای مثبت مشتریان فعلی ( کامنت، ویس، ویدیو و… )

  • شناسایی چالش ها و دغدغه های مشتری و طراحی سرویس برای رفع آنها

  • اختصاص توجه و اهمیت ویژه به امنیت مشتریان اپلیکیشن و انتقال این اهمیت

  • افزایش سهولت دسترسی در اپلیکیشن و امکان استفاده آسان از آن

  • بهره گیری از شیوه بازاریابی هوشمند برای تبلیغات شخصی سازی شده

  • حفظ ارتباط با مخاطبان و مشتریان اپلیکیشن فروشگاهی با روش های مختلف





مرحله صفر و گام ابتدایی برای جلب اعتماد مشتریان اپ فروشگاهی


یک اپلیکیشن فروشگاهی پیش از هرچیز باید در برابر محصولات مورد ارائه به مشتری وفادار و متعهد باشد! اگر کمی کلی تر به تمام اقدامات جاری یک کسب و کار فروشگاهی نگاه کنیم، خواهیم دید که هدف، تنها خرید محصول و استفاده از آن است. بنابراین محصولی که ارائه می کنید، باید باکیفیت باشد. یک محصول با کیفیت، به تنهایی میتواند قدرتمند ترین شیوه بازاریابی برای فروشگاه آنلاین شما محسوب شود. مطمئن باشید توجه به کیفیت محصولات اپلیکیشن فروشگاهی، اولین و شاید مهم ترین اقدامی است که برای راه اندازی و یا گسترش پلتفرم خود در نظر میگیرید.





1. برای معرفی محصول، صداقت و شفافیت را در اولویت قرار دهید


برخلاف خریدهای حضوری، کاربران برای تهیه کالا از فروشگاه اینترنتی تنها میتوانند به اطلاعات مورد ارائه در پلتفرم فروشگاهی تکیه کنند. در صورتی که این اطلاعات برای اقناع مشتری کافی نباشند به راحتی آنها را از دست خواهید داد. برای اینکه چنین اتفاقی را در کسب و کار خود تجربه نکنید، راهکارهای متفاوتی وجود دارند.


این ویژگی ها را در صفحات محصول حتما در نظر بگیرید!

 پیشنهاد میکنیم از تصاویر با کیفیت کالا و در نور مناسب، همچنین از زوایای مختلف در صفحه محصول بهره بگیرید. همچنین در مشخصات و توضیحات کالا، تمام اطلاعات و جزئیات را ثبت کنید، حتی مواردی که فکر میکنید دارای اهمیت کافی نیستند! اگر فروشگاه واسط هستید ( مانند دیجیکالا، ترب و… ) که در پلتفرم خود فروشندگانی از سراسر کشور را میزبانی می کنید، در این صورت نیاز دارید تا اطلاعات فروشگاه اعم از نام و سابقه، امتیاز و اعتبار، میزان رضایت مشتریان و مواردی از این قبیل را نیز نمایش دهید.





2. بازخوردهای مثبت مشتریان فعلی را انعکاس دهید

حتی اگر اپ فروشگاهی خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، قطعا مشتریانی دارید که از اعتماد به شما رضایت دارند، از نظرات آنها برای جلب اعتماد مشتریان بالقوه استفاده کنید. این اقدام در حقیقت، برگرفته از اصلی بنام اثبات یا تایید اجتماعی است که نشان میدهد افراد، به آنچه که از پیش مورد تایید و اعتماد واقع شده است، راحت تر اعتماد میکنند!



روش دریافت بازخورد از مشتریان راضی

پیشنهاد میکنیم پس از خرید از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را در ارتباط با تجربه ای که کسب کردند ثبت نمایند و حتی برای تشویق به این کار، برای آنها مزیت هایی چون امتیازات و یا امکانات تخفیفی ایجاد در نظر بگیرید. حتی میتوانید از آنها بخواهید نظرات خود را در قالب یک فایل صوتی و یا ویدیو کوتاه ضبط و ارسال کنند، سپس با رضایت این افراد، از این محتواها برای اعتمادسازی در اپلیکیشن فروشگاهی بهره بگیرید.





3. چالش های مشتری را شناسایی و برای آنها سرویس ارائه دهید


با اینکه چند سالی از ساخت برنامه های فروش کالا برای اولین بار می گذرد، اما هنوز هم چالش ها و مسائلی وجود دارند که میتوانید برای ایجاد مزیت رقابتی در نرم افزار فروشگاهی خود استفاده کنید. برخی از این چالش ها در دسته بندی عمومی قرار می گیرند و برای تمام انواع فروشگاه های اینترنتی صادق اند؛ برای مثال، نحوه بسته بندی محصولات، سرویس های ارسال و تحویل کالا، ضمانت بازگشت کالا، پشتیبانی 24/7 و… از این دسته اند. 


دغدغه های مشتری را متناسب با نوع فروشگاه بررسی کنید!

برای چالش های اختصاصی تر باید راه حل های مخصوص هم در نظر بگیرید؛ برای مثال، اگر فروشگاه پوشاک هستید، توجه کنید که محصولات شما باید در تنوع بسیار بالا برای انواع سلیقه در سنین و جنسیت های مختلف موجود شوند. یا اگر خدمات بخصوصی مانند فروش حق اشتراک ( در وب سایت فیلم و سریال ) ارائه میدهید، باید بدانید که بسته های اقتصادی و به صرفه در میان دانشجویان طرفداران زیادی دارد! 





4. نشان دهید به امنیت کاربران اپلیکیشن توجه ویژه دارید


اپلیکیشن های فروشگاهی از آن دسته پلتفرم های آنلاین هستند که نیاز شدید به اختصاص بودجه کافی برای بهبود امنیت دارند! در این محیط های آنلاین، کاربران برای تکمیل خرید نیاز دارند تا در برنامه حساب کاربری داشته باشند و برای اینکار، اطلاعات شخصی خود را ثبت میکنند. بعلاوه، درگاه های پرداخت متصل به این فروشگاه های آنلاین اطلاعات حساس و حیاتی را از کاربران دریافت میکنند که ضرورت توجه به امنیت را افزایش میدهد.


راهکار کسب اعتماد مشتری در بحث امنیت فروشگاه چیست؟

 برای جلب اعتماد مشتریان احتمالی باید پیش از هرچیز در بحث امنیت پلتفرم جدیت کافی را بخرج دهید، سپس این احساس اهمیت و جدیت را به کاربران اپلیکیشن منتقل کنید. دریافت گواهی SSL، اتصال فروشگاه به درگاه های پرداخت امن، دریافت اینماد و همچنین دریافت گواهی های مرتبط با کسب و کار ( برای مثال سیب سلامت برای فروشگاه های خوراکی و بهداشتی ) از جمله اقداماتی هستند که میتوانند برای کسب اعتماد مخاطب بسیار موثر باشند.





5. در طراحی اپ، سهولت دسترسی مشتری به فروشگاه را در نظر بگیرید


بی نهایت مهم است که کاربران اپ فروشگاهی شما برای رسیدن به صفحه و یا عملکرد مورد نظر خود دچار مشکل نشوند و به راحتی هرچه تمام تر، نیازشان را مرتفع سازند. جزئیاتی که میتوانید برای رسیدن به یک طراحی حرفه ای از آنها بهره بگیرید بسیار اند؛ از دسته بندی استاندارد صفحات محصولات گرفته تا افزایش سرعت عملکردهای برنامه! 


یک راهکار آسان و همیشگی برای دستیابی به یک طراحی حرفه ای! 

اگر بخواهیم تنها یک پیشنهاد برای رسیدن به این نوع طراحی ارائه دهیم، از استخدام تیم طراحی رابط و تجربه کاربری ( UI و UX ) با سابقه و کارآزموده خواهیم گفت. برای این منظور، شرکت ها و مجموعه های معتبری در کشور در حال فعالیت هستند که با تحقیق و بررسی میتوانید به آنها اعتماد کنید. توجه داشته باشید تیم مورد نظر شما در میان رزومه های کار شده، سابقه طراحی مشابه و حرفه ای را داشته و از عهده نتیجه دلخواه شما بر بیاید.





کلام پایانی


در این مطلب تلاش کردیم برخی از مهم ترین استراتژی های جلب اعتماد مشتریان در اپلیکیشن فروشگاهی را ارائه کرده و مورد بررسی قرار دهیم. اقدامات بسیاری برای کسب اعتماد کاربران برای ثبت خرید در پلتفرم های فروشگاهی آنلاین میتوانید انجام دهید. اگر تمایل به مطالعه مطالب بیشتری در این زمینه دارید پیشنهاد میکنیم مقاله 17 روش برای ایجاد اعتماد در eCommerce را هم بررسی کنید. خلاصه ای از روش هایی  که در این مطلب به آنها پرداختیم عبارت بودند از شفافیت در طراحی صفحات محصول، انتشار و انعکاس بازخورد های مثبت مشتریان فعلی، شناسایی دغدغه کاربر جامعه هدف و ایجاد راهکار برای آن، نمایش امنیت پلتفرم به مخاطبان و در نهایت، طراحی حرفه ای برای سهولت دسترسی به اقدامات مورد نیاز.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد