فروش متقابل ( Cross Sell )
ارائه تخفیف و کوپن در پلتفرم های تخفیف آنلاین
برگزاری مسابقات و تعیین جوایز محرک خرید
بیش فروشی ( Up-Sell )
شخصی سازی تبلیغات در ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی
راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی ممکن است در نگاه اول کمی چالش برانگیز به نظر برسد. اما زمانی که در طول 24 ساعت شبانه روز و بطور مداوم، پیامک های واریز وجه یکی پس از دیگری به صدا در می آیند، متوجه خواهید شد که ارزش زحمات و یا هزینه اولیه سرمایه گذاری را داشته است! این به شرطی است که فروشگاه اینترنتی خود را پس از ساخت رها نکنید و با تکنیک های بازاریابی حرفه ای، روز به روز پلتفرم سوپرمارکت خود را بهبود ببخشید. در ادامه برخی از مهم ترین این روش های برتر مارکتینگ و بازاریابی را معرفی خواهیم کرد و به توضیح خواهیم پرداخت. با اولین مورد یعنی فروش متقابل ( Cross Sell ) این بررسی را آغاز میکنیم.
احتمالا توجه کرده اید که در فروشگاه های سوپرمارکت، همواره برخی از محصولات با هم به فروش می رسند. بسیار جالب است که برای چنین سبدهای کالایی خاصی اجباری در کار نیست و مشتریان، این خریدهای چندگانه را با میل شخصی انجام میدهند. مثال ساده از این نوع خرید را میتوان به چیپس در کنار ماست موسیر اشاره کرد! اما پاسخ این سوال که چطور میتوانید از این مزیت در افزایش فروش سوپرمارکت آنلاین استفاده کنید این است که چنین محصولات مرتبطی را در اپلیکیشن، با هم به نمایش بگذارید تا دسترسی به هریک، برای افرادی که تمایل به خرید دارند آسانتر شود. این ارتباطات را بطور حرفه ای در ترکیب محصولات بررسی کنید، حتی در مورد مواد اولیه غذایی که میتوان با تعدادی از محصولات فروشگاه تهیه کرد نیز، به راحتی میتوانید از تکنیک فروش متقابل استفاده کنید.
وب سایت های تخفیف گروهی مزایای برجسته ای برای بازاریابی سوپرمارکت آنلاین شما ایجاد میکنند. اگر در ابتدای راه هستید، ارائه تخفیف ها و کوپن ها در این پلتفرم ها فرصت های خوبی برای معرفی کسب و کار اینترنتی شما به شمار می آیند. از طرف دیگر، در آینده برنامه کاری خود نیز میتوانید از این تکنیک به عنوان یکی از ارزان ترین روش های تبلیغات و مارکتینگ اپ سوپرمارکت استفاده کنید. شرایط تسهیل خرید اعم از تخفیف و کوپن، برای بسیاری از کاربران فروشگاه های آنلاین پر استفاده است. چرا که هزینه های نهایی آنها را کاهش میدهید و تنها با ارائه درصد کمی تخفیف، آنها را به یک خرید گروهی به صرفه دعوت و ترغیب کنید. برخی از بهترین سایت های تخفیف ایرانی که میتوانید برند خود را با استفاده از آنها توسعه دهید میتوان به وبسایت های تخفیفان، موپن و نت برگ اشاره کرد.
برگزاری مسابقات یعنی تقویت قوه رقابت در کاربران اپ سوپرمارکت! چنین احساسی در مخاطبان میتواند تا میزان بسیار زیادی به نفع فروشگاه آنلاین شما تمام شود. بسته به ابعاد مسابقه ای که برگزار می کنید، تبلیغات آن را در پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی مختلف، از جمله مهمترین آنها اینستاگرام به طور گسترده انجام دهید و بازخورد چشمگیر دریافت کنید. جوایز نیز به شیوه مشابه، هیجانات خرید را در کاربر تحریک میکنند؛ چرا که عمده افراد علاقه شدیدی به چیزهای رایگان دارند! جالب ترین نکته این تکنیک ها این است، که در چینش نوع جوایز در مسابقات و کمپین های فروش ویژه، دامنه انتخاب و عملکرد کاملا گسترده ای دارید و به راحتی می توانید ترکیب های مختلفی از جوایز برای بازاریابی فروشگاه آنلاین بچینید.
بیش فروشی روش دیگر افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی است. تقریبا همه خریداران به دنبال کیفیت بهتر اند و کمتر مشتری پیدا میشود که بخواهند با صرف هزینه هرچند کمتر، یک محصول بدون کیفیت بخرند. این تکنیک فروش از این قانون نانوشته برای رشد فروشگاه آنلاین استفاده میکند. بیشتر خریداران زمانی که تصمیم به خرید یک محصول دارند، نمیدانند که انواع بهتر و با کیفیت بیشتری از همین کالا برای خرید وجود دارد، بنابراین با نمایش این محصولات بهتر در طراحی اپلیکیشن سوپرمارکت خودتان، کاربران از یک خرید معمولی به سمت یک خرید حرفه ای و به صرفه هدایت میکنید و با احتمال بسیار بیشتر، کاربران سوپر مارکت اینترنتی شما، انتخاب خود را تغییر خواهند داد.
بی نهایت اهمیت دارد تا بتوانید تبلیغات اپلیکیشن سوپرمارکت خود را مطابق با علایق، نیازها و خواسته های کاربران برای آنها شخصی سازی و ارسال کنید. برای این کار میتوانید از یک UX Researcher کمک بگیرید تا با انجام تحقیقات و اقدامات لازم، جستجوهای همیشگی کاربران و مشتریان را در برنامه بررسی کرده و از خریدهای معمول هر یک، گزارشی را به شما و یا تیم مارکتینگ کسب و کارتان منتقل کند. از جمله بهترین روش های ارسال تبلیغات شخصی سازی شده میتوان به ارسال ایمیل پیامک اشاره کرد. دیتاهای ارتباطی مشتریان ( اعم از شماره موبایل و آدرس ایمیل ) را میتوانید در مراحل ثبت نام پلتفرم سوپرمارکت از کاربران دریافت کنید.
در آخر؛ یک نکته کلیدی را هرگز فراموش نکنید! مهم نیست از کدام تکنیک های بازاریابی برای افزایش فروش سوپرمارکت آنلاین استفاده میکنید؛ فروش متقابل ( Cross Sell )، تخفیف و کوپن در پلتفرم های اختصاصی تخفیف آنلاین، جوایز و مسابقات، بیش فروشی ( Up-Sell ) و یا تبلیغات شخصی سازی شده! در همه راهکارها تمام تلاش خود را متمرکز کنید تا بطور مداوم در دید مخاطبان هدف بازار فعالیت قرار بگیرید. به صورت مدام خود را به کاربران یادآوری کنید، به طوری که نتواند برند کسب و کار شما را فراموش کند. ما در این مطلب به برخی از موثر ترین راهکارهای افزایش فروش اشاره کردیم اما برای مطالعه تکنیک های بازاریابی بیشتر، میتوانید مقاله 31 روش تبلیغات افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی را نیز بررسی کنید.